ON-trovert og OFF-trovert – når bogen er udkommet

Søndagens sidste indlæg på standen: Anne Zenon, Tomas Lagermand Lundme og Stephanie Caruana

“Når bogen er udkommet…” Alle kunstnere vil sælge varen. Men er branchekrav om bl.a. stærk tilstedeværelse på de sociale medier ved at kvæle forfatteren?

Diskussion og fif.

 

“Dem, der kæfter op på sociale medier, er som regel dem, der ikke er så gode forfattere”. TLL

“At skulle sige Køb Her, Se Her, så går det helt galt for forfatteren.” AZ

“Jeg tror, man kun kan frigøre sig ved ikke at eksistere på de der sociale medier.” TLL

“Jeg synes, sociale medier har været et sindssygt udviklende sted at være – har givet mig mange gode kolleger og venskaber.” AZ

“Hvis jeg ser et kort sekund på min mands sociale medier, får jeg angst og bliver topstresset”. TLL

“Jeg fik mig lagt ud med et ugeblad, jeg skriver for, fordi der var et stort interview med en dansk skuespiller som fortalte om, at det var hårdt at være single i hendes alder, når hun ikke havde fået børn. Hun har vundet Reumert Prisen, hun kan noget. Jeg vil høre om alt det fantastiske hun kan. Hvorfor skal vi høre om at hun ikke har børn? Der var bare en forståelse af det skal være personligt før vi gider læse det… altså, hvor store lunser skal man skære af sit eget kød for at komme i bladene?” SC

“Ikke hvad du SKAL gøre for at promovere dig, men hvad du har LYST til at gøre.” TLL

“For mange er det ikke et succeskriterium at udkomme i 80 eksemplarer. Nogle drømmer om at udkomme bestemte steder, andre drømmer om salgstal.” AZ

 

 

Skriv et svar